Czy można ćwiczyć i nie zniszczyć sobie zdrowia? Oczywiście, że można. Mówi się, że sport to zdrowie, jednak co robić aby to zdrowie faktycznie było, gdy ćwiczymy długo i intensywnie?
Jest kilka zasad które trzeba przestrzegać aby nasze zdrowie nie niszczyło się przez siłownię, lub uprawianie sportu na przykład piłka nożna lub MMA.
Pierwszą taką rzeczą jest, by

Robić porządne rozgrzewki

Wiadome nie od dziś jest to, że często możemy nabawić się kontuzji od tego, że źle przeprowadziliśmy rozgrzewkę, lub nawet pominęliśmy ten etap. Dlatego rozgrzewka to KLUCZOWY element każdego treningu. Jest kilka etapów

Etap pierwszy

Rozgrzać Górę i dół:
I Podniesie temperatury ciała:

  • Rowerek
  • Bieżnia
  • Orbitek
  • Schody

Etap drugi

Rozciąganie dynamiczne
Góra:

  • Krążenie ramion w przód i w tył
  • Wymachy ramion na boki
  • Wymachy ramion w górę
  • Krążenie łokci i nadgarstków
  • Skręty tułowia leżąc

Dół:

  • Wymachy nóg do przodu
  • Wymachy nóg na boki
  • Mobilizacja stawu skokowego (Dotykanie kolanem ściany)

Etap trzeci

Aktywacja mięśni
Góra:

  • Y-RAISE (Kładziemy się na ławeczce, bierzemy hantle i unosimy je w górę tworząc literę Y)
  • T-RISE (Pozycja ta sama co z Y-RISE Tylko, że unosimy ręce w boki tworząc literę T)
  • Rotacja zewnętrzna na wyciągu
  • Rotacja wewnętrzna z hantlami (Zgięcia w łokciu)

Dół:

  • Przywodzenie

Etap czwarty

Serie wstępne (Do ćwiczeń głównych)
Góra:

  • Przysiady z pusta sztangą

Gdy będziemy robić dobre i poprawne rozgrzewki dla pewności, zaleca się konsultacje z masażystami i fizjoterapeutami. Można jeszcze konsultować się z trenerami personalnymi na indywidualne treningi które także pomogą. Wracając do masaży zaleca się minimum dwa razy w tygodniu iść na taki zabieg, jednak to wszystko zależy od naszego organizmu ile będziemy potrzebowali wizyt.

Istotną rzeczą jest również rozciąganie aby można było wykonać pełen zakres ruchu oraz po to, by nie występowały zakwasy po treningu, Jest wiele ćwiczeń rozciągających na przykład należy usiąść z nogami wyprostowanymi i próbować dotknąć palców od stopy nie zginając kolan.

Ostatnią rzeczą jest to aby się dobrze regenerować, najważniejszy jest sen, należy spać około 7/8 godzin aby się porządnie wyspać i aby organizm się zregenerował.