Dla wielu kobiet kosmetyczka, którą regularnie odwiedzają jest jak najlepsza przyjaciółka. Opowiadają jej o swojej codzienności, niejednokrotnie zwierzają się z sekretów, darzą ją bardzo dużym zaufaniem. Mając to na uwadze, należy przywiązywać dużą wagę nie tylko do staranności przy wykonywaniu zabiegów kosmetycznych, ale i do jakości polecanych kosmetyków. Na co zwrócić uwagę wybierając kosmetyki do gabinetu, aby mieć pewność, że klientki będą z nich zadowolone?

Wybieraj znane marki

W przypadku kosmetyków do profesjonalnych zastosowań najlepiej bazować na znanych, renomowanych markach. Niektóre z nich mają w swojej ofercie przede wszystkim kosmetyki gabinetowe profesjonalne. To najlepszy argument za tym, by je wybierać. Wąska specjalizacja i przygotowywanie preparatów z myślą o konkretnych odbiorcach gwarantuje nam, że w ich składzie znajdziemy odpowiednio dobrane składniki, których stosowanie przynosi widoczne rezultaty. W przypadku większości zwykłych kosmetyków dostępnych w drogeriach nie mamy niestety takiej gwarancji. Większości z nas zdarzyło się przecież kupić szeroko reklamowany krem, czy serum, które już przy pierwszym użyciu rozczarowywały, a efekty ich działania nie były widoczne nawet po kilku miesiącach. Prowadząc gabinet kosmetyczny i rekomendując gabinetowe kosmetyki swoim klientkom, nie można pozwolić sobie na taką wpadkę.

Dbaj o różnorodność

Każda kosmetyczka doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak zróżnicowane mogą być potrzeby skóry. Mając to na uwadze, należy zadbać o to, by kosmetyki dostępne w naszym gabinecie były w stanie zaspokoić je wszystkie. Trzeba zadbać o to, by mieć w swojej ofercie preparaty odpowiednie zarówno do skóry suchej, jak i tłustej, czy naczynkowej. Każda klientka, która zgłasza się z prośbą o poradę powinna otrzymać kosmetyk dopasowany do jej indywidualnych potrzeb. Niewiele jest preparatów, które przynoszą równie dobre efekty przy każdej cerze, stąd też ich różnorodność jest kluczem do sukcesu.

Pilnuj terminów ważności i warunków ich przechowywania

Każdy gabinet powinien zadbać również o to, by kosmetyki były przechowywane w odpowiednich warunkach. Nie powinny być poddawane działaniu wysokich temperatur ani promieni słonecznych. Należy też regularnie kontrolować terminy ważności wszystkich preparatów. Może się to wydawać oczywiste, jednak praktyka pokazuje, że w codziennym zabieganiu i natłoku innych obowiązków, zdarza się zapominać o tak podstawowych sprawach. Tymczasem stosowanie źle przechowywanych kosmetyków, których data ważności już dawno minęła, może mieć bardzo szkodliwy wpływ na cerę klientek. Jeśli sprzedamy taki preparat, nawet zupełnie nieświadomie, musimy liczyć się ze stratą zaufania klientki i prawdopodobną rezygnacją z naszych usług.